13.7.10

Inspiration



Det är sällan jag tar mig tid att sätta mig i lugn och ro och titta i mina inspirationsböcker, men nu har jag gjort det och känner mig peppad! Bilderna här kommer från boken Fashion illustrations by fashion designers. Det jag gillar med boken är att den visar att det inte finns något "rätt" sätt att rita på. Jag har alltid haft en bild i mitt huvud med hur en "riktig" modeteckning ska se ut, men nu är det slut på det. Boken visar att det går att rita hur som hellst, allt från jätte detaljerade illustrationer till att det ser ut som att en treåring ritat.
Nu tänker jag rita precis som jag vill och tycka att det är helt rätt!

3 kommentarer:

  1. Någon någonstans (kanske i Strömstad)14 juli 2010 kl. 19:38

    Rätt eller fel, det låter som skribenten kommit på en grundläggande sanning. "Det som är rätt är rätt för att någon bestämmer att det är det". Med andra ord, ta fram pennan, skissa och var AWESOME!

    SvaraRadera
  2. Hej emma, vilken bra och spännande blogg! kram Annki

    SvaraRadera