4.7.10

Äldreomsorgen i övre Kågedalen

På midsommar kom boken Äldreomsorgen i övre Kågedalen på tal vid flera tillfällen. Det var få i det stora sällskapet som läst boken och de förklarade den som en mycket mycket sjuk och störd bok. Då blev jag självklart väldigt nyfiken och måste läsa den. Nu har jag den i min ägo.
Så här börjar den:

"Jag dödade i somras ett elvaårigt barn som uppgav sig heta Helge Holmlund, hemmahörande i Hebbershålet, Övre Kågedalen, norra Västerbotten. Vi möttes vid ett tivolis pissränna just när Barnens dag slukades av Männens Natt. Han verkade vara den tysta, svaga typen, och tycke uppstod. Jag tog med honom hem, och efter att ha utfört vissa tjänster stängdes han bunden in i en ljuddämpad potatiskällare som jag använder för sådana syften. Under sex dygn beredde han mig mycket nöje. Liket styckades i lämpliga bitar, plastförpackades och försågs med Konsums prismärkning. Köttet placerades sedan i ett antal frysscharkdiskar i Skellefteå med omnejd."


Få i sällskapet hade klarat att läsa klart boken, nu får vi se hur det går för mig.

Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Men hjälp vilken bok S: Men jag måste säga att även jag blev nyfiken!
    Ska nog gå och leta upp den jag med!

    Kram Moa!

    SvaraRadera