1.3.11

Ja, så blev klockan tio i tolv.

Tio i tolv dagen då jag bestämt mig för att leva nu med ord som lycka, glädje och öppenhet i fokus. Kan låta klyschigt, andligt eller tom frikyrkligt men fan så skönt. Jag orkar inte grubbla längre på vad som komma ska, försöka ta kontroll över saker som inte är greppbara eller leva efter vad som borde vara det rätta eller smartaste. Hur hamnade jag i medelsvenssons vagga efter att i år predikat om att följa sin egen väg och inte hoppa in i samhällets korrekta box. Senaste halvåret har jag typ låtit mig själv sugas in och drömt om en framtid då allt ska bli bra bara det ena och andra. Jag är lycklig, jag har det bra och jag lever för mig själv inte för någon annan för om jag hamnar där kunde jag ju lika gärna va död. Från och med nu kan jag presentera positiva petra som inte tänker bli nedtryckt av negativa gråa pessimister som suger ut energi. Orkar inte bry mig om att irriteras av andra och gå runt och tycka illa om folk. Vem vill va bitter? Och bitter gör man sig själv. Livet är nu inte sen och även Karlshamn har sina färger!



-
E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar