2.3.11

En dag med ljus.



Just nu fördjupar vi oss i ljud- och ljussättning för film på min utbildning. Riktigt kul faktiskt! Hela dagen har jag och mitt filmteam ljussatt olika inspelningsplatser och spelat in klipp till vår ljussättnings uppgift, en liten film i fyra scener. Det är oväntat mycket jobb och trixande innan man kan trycka på REC och detta för att få ett så naturligt ljus som möjligt, då bästa resultat är att ljussättningen inte ska märkas överhuvudtaget. Men vilken skillnad det blir jämfört med om man filmat utan, älskar att det finns mängder med metoder och filter för att få fram den rätta ljusblandningen. Det här med ljus är en hel vetenskap och just nu har jag turen att lära mig av ett proffs med 35 års erfarenhet på nacken från mängder av produktioner runt om i världen, ibland har man tur. Karma?

Positiva Petra har verkligen visat fram sina fötter idag och det känns som att det gett betydligt mer med min nya inställning gentemot Ittan Bitterfs förgiftning som drog ner mig i vintras. Nu är det vår och imorgon ska jag sätta mig och redigera. Om det blir bra kanske storm & klacksparks-bloggen bjuds på ett smakprov.

-
E

1 kommentar:

  1. Jag vill se! åååh du e så duktig emma! fina fina bästa emma!

    SvaraRadera