23.11.10

Välkommen

Senaste dagarna så är det mest gnäll om vädret jag har hört överallt.


Snö, bläää.


Kallt, bläää.


Vinter, BLÄÄÄ!
Då ska jag tala om att jag har haft en av mina mysigaste stunder idag på länge!! När jag stod i hissen på väg från skolan var jag utmattad, små sur över att det gått dåligt, var allmänt less och gick med tunga steg. Men så kom jag ut, snön yrde från alla håll och kanter, det var kallt men jag burrade bara ner mig lite extra i min stora halsduk. Jag älskar det!!! Burrigt snöyrväder!
Blev så glad att jag till och med klev av bussen 5 hållplatser för tidigt och gick sista biten. När jag kom hem bet det ordentligt i kinderna. Jag gjorde en stor kopp te, kröp upp i soffan med en stor filt och lyssnade på den underbara höstlistan som Storm & Klackspark har tillsammans.
Det är de små sakerna som kan vända dagen totalt.
Välkommen underbara vinter!!












-Linn

2 kommentarer:

  1. Jaaa! Det är helt fantastiskt, det är ju skillnaden i årstiderna som är poängen...!
    Och att fånga nyanserna...och ögonblicken...
    att suga ut det göttaste...
    Folk hade fattat det där om dom hadd vöre på svannselskogen nångång...
    //M.

    SvaraRadera
  2. Dom som inte fattat det har nog inte upplevt en fin vinter i finaste jämtland:)
    -L

    SvaraRadera