14.9.10

Man föds och man dör.

Det vi alla har gemensamt är att vi föds och vi dör. Tiden där emellan är upp till var och en. Man kan välja olika vägar, jag och jag vet att jag även talar för övriga storm och klacksparkare har valt vägen "följ drömmen".
-
När man tar vägen att följa sin dröm leder den till ovisshet. Ovissheten kan man välja att se på två sätt. Antingen är den otroligt farlig, skrämmande, ja kanske till och med omöjlig eller så ser man det som att den är spännande, fantastiskt och helt given. Genom att följa sin passion och ta den "osäkra" vägen väljer man sig själv. Jag anser att det är otroligt viktigt att göra något man älskar och att se till att man fyller sitt liv med lycka. Även då denna väg kan verka hårdare är all tid och kraft man lägger ner värdefull, just för att den har ett värde i helheten.
-
Jag vill jag kan. Det finns inga begränsningar om man kämpar tillräckligt hårt kan man lyckas med allt! Ibland går det upp och ibland ner, men så är det oavsett vilket väg man valt. Och det är just det den väg man valt, ja man väljer själv sitt liv. Man kan lyfta eller stjälpa sig själv. Genom att utmana sig själv växer man. Ingen kan något från början men alla har samma rätt att lära sig. Så tänk aldrig varför skulle jag och förminska inte dig själv. I och med att du föddes är du perfekt och har rätt att leva ditt liv precis som du vill!
-

4 kommentarer:

  1. Kloka ord. Några andra ord som kan vara en motreaktion till de som har sina förutfattade meningar om hur man skall leva är "Livet är inte till för att förlänga det"
    Var och en kan prioritera hur de vill men de får aldrig glömma att livet är det vi kan säga är vårt eget. Vi lever bara en gång (om det är det ni tror) och utan spelrum med nyfikenhet och äventyrslusta slösar man bort det

    SvaraRadera
  2. Bästa inlägget på länge! Det hade lika gärna varit jag som skrivit. Det känns som att orden är plockade ur munnen på mig!

    puss

    SvaraRadera
  3. Kloka ord min dam! Älskar dig<3

    SvaraRadera
  4. Det är inte mycket man kan säga som riktar sig till alla. Till en själv, till din mamma, till din brevvän på en annan kontinent. Samtidigt tycker jag att det kan läggas till en pusselbit; ja, du väljer själv, men nej, allt beror inte på dig. Men resultatet blir värdefullt om din energi läggs på att fånga det omkring som känns bra och skapa utifrån det.

    Många kramar
    Hanna

    ps. Är det Emma eller Sophie som skrivit? Jag skulle gissa på Emmma.

    SvaraRadera